„Witaj w świecie nawyków” - akcja Go Culture i PWN

150x110

Go Culture we współpracy z Domem Wydawniczym PWN realizuje akcję sondażową „Witaj w świecie nawyków”

Badanie przeprowadzone podczas wywiadów z politykami, gwiazdami sportu, artystami i ekspertami zbliża nas do odpowiedzi na pytanie o nawyki Polaków. Kilkanaście przeprowadzonych wywiadów można będzie oglądać od 2 kwietnia na blogu silanawyku.blog.onet.pl. Inspiracją do podjęcia akcji jest równoległa premiera bestselerowej, sprzedanej w ponad milionie egzemplarzy książki Amerykanina Charlesa Duhigga „Siła nawyku”.

Amerykański dziennikarz New York Times napisał książkę, którą do dziś kupiło ponad milion czytelników na całym świecie. Pisarz brawurowo analizuje świat nawyków, dając setkę przykładów na to, jak codzienne nawyki pomagają odnosić sukcesy lub popadać w kłopoty, jak czerpać z nich siłę i kto korzysta z tej wiedzy. Książka, która trafia właśnie na polski rynek, od pierwszych dni wywołuje niemałe zamieszanie.

Go Culture przygotowała scenariusz oraz zrealizowała wywiady z gwiazdami osiągającymi sukcesy w swoich dziedzinach, sprawdzając, jakie znaczenie mają w ich życiu nawyki. Zgodnie z teorią Amerykanina, to one decydują o naszych największych sukcesach                i porażkach, co ciekawe - pomagają także odnosić sukcesy firmom i upadać popularnym markom. O swoich codziennych nawykach, rytuałach i przyzwyczajeniach, a także o tym, jakie nawyki charakteryzują Polaków opowiedzieli min: Katarzyna Kwiatkowska, Janusz Olejniczak, Marek Siwiec, Tomasz Nałęcz, Otylia Jędrzejczak, Jerzy Engel, Mateusz Kusznierewicz, Robert Korzeniowski, a także prof. Ewa Woydyłło i prof. Dominika Maison i prof. Lew Starowicz. Z wywiadów dowiadujemy się, jakie nawyki  ukształtowały ich osobowość , pomogły odnieść sukces. A przy okazji na jaw wyszły niegroźne natręctwa    i małe słabości, którym od czasu do czasu ulegamy wszyscy. „Choćbym nie wiem czego zapomniał nigdy nie wracam do domu, a jeżeli już się wrócę, to siadam na krześle, podnoszę nogi do góry i liczę do dziesięciu” – mówi projektant Dawid Woliński. „Nawykiem Polaków jest mówienie o innych. Najczęściej źle” – przyznaje Janusz Olejniczak.

Wywiady ze znanymi Polakami, nieznane dotychczas przykłady nawyków  największych historycznych postaci oraz rady Charlesa Duhigga, który twierdzi, że większości naszych codziennych wyborów dokonujemy pod wpływem nawyków, a nie przemyślanych decyzji, śledzić będzie można przez cztery tygodnie, od 2 kwietnia na blogu: silanawyku.blog.onet.pl.

Więcej informacji www.goculture.pl

***

Działania agencji Go Culture skupiają się przede wszystkim na wzbudzeniu zainteresowania tematem w mediach. Współpraca agencji z  Domem Wydawniczym PWN (dawniej Wydawnictwem Naukowym PWN) trwa od 2010 roku. To kolejna kampania o znaczeniu społecznym i pobudzającym dyskusję  realizowana dla tego partnerem. W latach ubiegłych Go Culture była autorem akcji takich jak: „Pod prąd” – dyskusja o autorytetach z udziałem kilkudziesięciu osób publicznych (nagrodzona Złotym Spinaczem 2011) „Handel kobietami STOP” – kampania o społecznym wydźwięku, poruszająca temat handlu kobietami.

Go Culture ma na swoim koncie doświadczenie w komunikacji tematów związanych z literaturą oraz kampanii powstających z inspiracji tematyką premier. Od 2010 roku konsultanci agencji prowadzili działania dla kilkudziesięciu projektów literackich m.in. dla wydawnictw: PWN, Carta Blanca, słowo/obraz terytoria, wydawnictwa BOSZ, Wilk&Król Oficyna Wydawnicza, współpracując min. z autorami takimi jak: Władysław Bartoszewski, Olgierd Budrewicz, Boris Reitschuster, Kari Herbert, Monika Bułaj, Lech Majewski, Bryan Bruce, Jeffrey Tayler, Antonio Salas, Paulina Wilk.